П’ятниця, 12 Серпня, 2022

Еволюція залізничного транспорту на Черкащині: з чого все починалося ?

Залізничний транспорт регіону давно активно розвивається, оскільки саме Черкащина знаходиться в центральній частині України і через неї проходять основні гілки Укрзалізниці. Саме тут розміщено один з найбільших вокзалів – станція ім. Т. Г. Шевченка, через яку проходить багато пасажирських та грузових потягів. Як же розвивалась залізнична сфера регіону і скільки часу пішло на її модернізацію? Деталі у нашому матеріалі на сайті cherkasy-future.

Раритетне минуле

Одним із видатних старовинних потягів України вважається раритетний паротяг, розташований поблизу м. Сміла, в смт Цвіткове. Його вже не раз реконструювали, і він виглядає дуже автентично. Щороку у листопаді, на день залізничника, він здійснює кілька поїздок по маршруту Сміла-Черкаси, перевозячи усіх охочих. Вагони до нього приєднують сучасні, духом старовини віє лиш від паротяга, який курсує, видаючи гучні та величні звуки. Він ефектно з’являється на вокзалі та привертає увагу своїм незвичним зовнішнім виглядом.

Тенденції розвитку залізничної інфраструктури

Але спочатку повернемось до історії. Ще наприкінці 19 ст. був задум створити залізничне сполучення між Фастовом та Знамянкою, з відгалуженнями до Черкас та Шполи. Тому було створено вокзал Бобринских, який сьогодні носить назву станція ім. Т.Г. Шевченка. В Черкасах залізничний вокзал було побудовано пізніше, через 4 роки.

З часом поблизу Сміли було побудовано депо, а також майстерню, в якій ремонтували вагони та паротяги. Зараз на місці цієї майстерні споруджено електромеханічний завод, який працює і дотепер.

Від давнини до сучасності

Залізнична інфраструктура Черкас постійно розвивається, в регіоні постійно вводяться новітні технології та рішення. Зокрема це відноситься до питання електрифікації залізниці, що вважають історичним переломним моментом регіону.

Наприкінці літа 2021 року місцевим керівництвом було оголошено запуск робіт по електрифікації гілки Черкаси-Сміла. Вважалось, що по завершенню всіх процесів буде запущено електропоїзди, які будуть з’єднувати ст. ім. Т.Г Шевченка та Черкаси зі столицею. Час перебування в дорозі має тривати всього лиш 2.5 години.

Подібні роботи мають проводитись також в напрямку Черкаси-Гребінка, щоб пустити електропотяг по цьому маршруту. Відстань для проведення електричних проводів становить 60 км. В порівняння – відстань від Черкас до Сміли становить 30 км.

Варто зазначити, що лиш 2 міста, обласні центри України, а саме Житомир та Черкаси, практично позбавлені від сполучення залізницею з більшістю регіонів нашої держави. Тому це питання є надзвичайно актуальним, особливо у розвитку залізничної інфраструктури регіону.

Завдяки проведенню цієї електрифікації можливе сполучення між різними районами Черкащини. Так, тепер можна буде легко добратись з Корсунь-Шевченківського, Городища, Кам’янки і Сміли до Черкас.

Ключові моменти електрифікації регіону

Створення спрощених умов для пасажирських перевезень стане новим етапом розвитку регіональної залізничної інфраструктури. Для прикладу, після проведення електрифікації можна буде легко пустити електропоїзд в напрямку Кропивницького, або ж створити маршрут у напрямку Харків-Черкаси-Львів, суттєво зменшивши час перебування у дорозі.

Загалом ідея створення гілки електропоїзда – цікавий та цінний досвід для Черкащини. До того ж раніше подібних рішень не приймалось стосовно регіону і він певний час затримувався у розвитку залізничної інфраструктури. Попри це, як би не прикро це звучало, але поки що це питання залишилось не закритим. І продовження робіт по електрифікації Черкас та ближніх залізничних станцій не очікується.

Latest Posts