Субота, 20 Липня, 2024

Поява інтернету в місті

На початку «нульових» Черкаси захопила хвиля інтернету. Студенти та школярі все рідше заглядали до бібліотек і все частіше зверталися до пошукових систем, щоб знайти необхідну інформацію. Разом з тим, всесвітня павутина відкрила молоді новий формат дозвілля та спілкування онлайн. Перші месенджери, такі як «аська», місцеві форуми та чатовки, а потім і соцмережі стало частиною життя молодого покоління. Больше на cherkasy-future.com.ua.

Перші інтернет-провайдери Черкас

У 2001 році на ринок інтернет-провайдерів зайшов «McLaut» – легенда серед решти компаній, які почали з’являтися після успіху цієї. Спочатку тут пропонували два формати підключень –  вихід у всесвітню мережу, за що сплачувались кошти на місяць або ж клалась певна сума на абонентський рахунок, та «сітка». Вона була «фішкою» компанії, бо ж цією внутрішньою мережею можна було користуватися безкоштовно. Для цього були доступні спеціально розроблені сайти для внутрішньої мережі та форум, на якому «збиралася» черкаська молодь. Періодично спільнота черкаського форуму збиралася на «чатовки» – зустрічі, про які оголошували адміністратори окремої для цього групи. Так, зав’язувалися нові знайомства, а дівчата та хлопці знаходили собі пари.

Популярні ігри також були доступні в цій внутрішній мережі, а учасники у віддаленому форматі збиралися в команди для проходження місій. Дехто може згадати й месенджер «ICQ» або «аська», як її називали користувачі. Вона також працювала у «сітці», тому друзі, проживаючи в різних мікрорайонах міста, проте підключені до цього провайдера, могли безперешкодно спілкуватися онлайн й без підключення до інтернету. Варто зауважити, вартість послуг цього провайдера була невисокою – 45 гривень на місяць, не підвищили цін і після появи конкурентів.

Наступним після «McLaut» став «Мега Стайл». Проте компанія не втримала позицій попри вигідну вартість послуг. Тут не було «сітки», а швидкість інтернет-з’єднання не задовольняла клієнтів. То ж організація проіснувала недовго.  Паралельно до послуг кабельного телебачення та телефонії місцеві компанії почали додавати й послугу доступу в інтернет. Такими стали «Укртелеком» та «Воля», які почали демпінгу вати ціни. У черкасців з’явився вибір, а в власників провайдерів – потреба вигадувати щось нове, щоб утримати клієнтів.

Розвиток пропозицій на ринку інтернет-послуг

Небагато часу знадобилося для того, щоб у Черкасах сформувався конкурентно спроможний ринок інтернет-провайдерів. Адже популярність на послугу з кожним роком зростала, а отже, люди готові були віддавати гроші за те, щоб отримати доступ до всесвітньої мережі. Тож перша у місті компанія «McLaut» почала виходити за межі обласного центру й підключати жителів інших великих міст регіону та навіть невеликих сіл. Тепер це близько сотні населених пунктів області. Почали працювати з новішим обладнанням, що давало можливість збільшити швидкість з’єднання. Витрати на проведення кабелю брав на себе провайдер, а вартість підключення знизили до однієї гривні. Швидкість передачі даних наразі досягає 300 Мбіт/с.

Решта компаній змогла зайти на ринок одразу з кількома послугами – телебачення, телефон чи мобільне з’єднання та інтернет. Власне, завдяки телефонії «Укртелекому» вдалося знайти спосіб втиснутися у стрій інтернет-провайдерів. Проте швидкість з’єднання могла потішити далеко не всіх. Попри це, телекомунікаційна компанія досі продає цю послугу, удосконаливши з часом технологічну базу та збільшивши швидкість до 100 Мбіт.

Один з перших мобільних операторів країни «Київстар» також відкрив послугу підключення до інтернету, йдучи за покликом попиту користувачів. Але тут вирішили зробити хитріше – зайти на ринок послуг з тим, що є (низькою швидкістю та обмеженою кількістю пропозицій), паралельно розвиваючи цей напрям й пропонуючи інтернет окремо від мобільного зв’язку. Люди, не встигнувши оговтатись від появи нового та дешевшого варіанту за ті, що були на той момент, помалу переходили на бік цієї компанії.

Чимось новим стала для черкасців «Воля». І тут цікава історія появи цього провайдера, адже увірвалась ця компанія на ринок досить впевнено, маючи плюс-мінус такі ж стартові можливості, що і конкуренти. З’явилась вона в Україні у 2002 році, проте тоді це була компанія, де займаються підключенням до телебачення. У 2015 році вони стали позиціювати себе як лідер серед провайдерів у країні. З цим і прийшли до черкаських клієнтів. Як тоді, так і зараз, тут пропонують інтернет окремо від телебачення, і пакети, де є обидві послуги.

Що змінилось у політиці інтернет-провайдерів Черкас

Із часом черкаські інтернет-провайдери прибрали деякі бонуси, які могли отримати їхні клієнти. Так, наприклад, зникла серед послуг провайдера «McLaut» можливість підключатися до внутрішньої мережі – «сітки». Навіщо – незрозуміло досі, але таке рішення стало драмою для клієнтів цього провайдера.Внутрішні сайти, де можна було переглядати фільми, серіали, слухати музику та читати книги без підключення до інтернету, а ще – легендарний черкаський форум залишилися в історії.

Практично всі черкаські провайдери зробили інтернет безлімітним. Єдине – деякі компанії розмежували швидкість з’єднання, зробивши кілька пропозицій за різними цінами. Відповідно, низька швидкість – невисока вартість послуги. До такого учасники ринку прийшли не одразу. Зате всі великі провайдери міста намагаються охопити більше клієнтів, пропонуючи послуги в інших куточках області. І, як вже згадувалося раніше, деякі компанії, які до цього спеціалізувалися лише на мобільному зв’язку або ж кабельному телебаченню, почали розвивати напрямок інтернет-послуги. А провайдери додали до переліку пропозицій підключення до інтернет-телебачення.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.